Big Red Mouse Pointer

1 Şubat 2015 Pazar

Okunanlar | Ocak 2015

Bu ay 9 kitap okumuşum. Benim rekorum, hala 10 kitaba çıkamadım :(  Okunacak 100 tane kitap olunca gaza geldim, bitirmeye çalışıyorum. Okul açılınca ayda 3-4 kitap okuyabilecek olsam da bitecek o kitaplar. Yeni kitaplar almak istiyorum. Ayrıca Once Upon A Time'a başlayacağım ama düzgün site bulamadım. Önerilere açığım.



Okunanlar:
Avcı
Kefaret
Neferet'in Laneti
Kalona'nın Düşüşü
Koruyucu
Kutsanmış
Sınırsız
Vampir Akademisi
Buz Öpücük










Avcı - Jennifer L. Armentorut (Melez Sözleşmeleri #5) : Jen'den bir seri daha bitti :') Seth'i çok özlemiştim ama bu kitapta pek fazla yoktu. The Return kısa zamanda çıksa keşke. Biricik Kucak Tavşanı'mın finalde yaptığı fedakarlık unutulmaz. Ben boşuna sevmemişim bu karakteri. Her şeyi hak ediyor aşkım <3 Ölen karakterler yine vardı. Jen hiç acımadan öldürüyor. Biri iyi ki öldü dediğim karakter, diğeriyse keşke ölmeseydi ama öldü de sevdiğine kavuştu dediğim karakter. Alex'in Ares'le olan savaşında yardımcı olması için Perses'i uyandırıyorlar. Titan olur kendisi. Çok hoş bir karakter. Percy'yi henüz okumadım ama Jen'in de Yunan mitolojisini yansıtabildiğini düşünüyorum en azından tanrıların kişilik özellikleri güzeldi. Güldüren, meraklandıran, heyecanlandıran bir kitap. Güzeldi ama ne biliyim sonu çok hızlı bitti sanki. (4 puan)



Kefaret - P.C. Cast & Kristin Cast (Gece Evi #12) : Nihayet bitti! Seriyi yarım bırakmamak için okudum. İlk kitaplardan farkı yok. Yazar hiçbir karakteri geliştirememiş. Nasıl geldilerse öyle gittiler. Seriye katılan her erkeğin Zoey'e aşık olması da ayrı konu zaten. Çok boş bir seri. Başladığıma pişmanım. Finalini de berbat yapmış. Beş element var ama sadece mum yakıp çember kurmak için kullanıyorlar. Macera yok heyecan yok hiçbir şey yok. Vampirlerin işaret almasını falan yaratıcı bulmuştum ama bunun dışında seriyi özel yapan hiçbir şey yok. Final de berbattı. Bu kadar kolaysa daha önce de yapabilirlerdi. Kahin Taşı için 12 kitap beklemişiz -.- (1 puan)




Neferetin Laneti - P.C. Cast & Kristin Cast (House of Night Novellas #3) : Neferet'in neden karanlık tarafı seçtiğini anlatıyor. Kötü tarafa geçmek için iyi bir neden değil bence. Babasından intikam almak için onu öldürmesini anlarım ama neden duramadı bilmiyorum. En başından birilerini yönetmeye, kölesi yapmaya hevesliymiş zaten. Bu yüzden Neferet için üzülemiyorum.








Kalona'nın Düşüşü - P.C. Cast & Kristin Cast (House of Night Novellas #4) : Nyx'in gerçek aşığının kim olduğunu, Erebus'la Kalona'nın ve vampirlerin nasıl yaratıldığını öğreniyoruz. Kefaret'te de bahsediliyor gerçek aşık. Okuru şaşırtması falan mı gerekiyordu? Bana çok saçma geldi. Sonu tatlıya bağlamak için serinin başındaki kurguyu sonradan değiştirmiş gibi. Hiç hoşuma gitmedi.








Koruyucu Serisi - Cynthia Hand
Melekli seri okumayalı uzun zaman olmuştu. Belki de melekleri özlediğimdendir çok sevdim bu seriyi. Christian karakteri ilk kitapta pasif ve sıkıcı bir tip olsa da kitabın sonunda ortaya çıkanlardan sonra düzeldi çok tatlı bir çocuk oldu. Tucker zaten en başından beri favorimdi. Ama insan :/ Meleklerin yanında çok ezik kalıyor. Clara, Chris ve Tuck arasında kararsız kalması dışında hoş bir karakterdi. Mücadeleci falan hoş yani.
 Kutsanmış'ta pek hareket yoktu. Sırların ortaya döküldüğü kitap diyebiliriz. En çok şaşırdığım kitap bu olabilir. Clara'nın babasının ne olduğunu tahmin etmiştim zaten. Kitabın bendeki basımında aşırı derecede çok yazım hatası vardı. Güzelim kitap bu yüzden berbat oldu.
 Sınırsız final kitabı olarak hakkını verdi. Genelde finalleri beğenmem ama bunu sevdim. Spoiler vermek istemiyorum bu yüzden fazla basit geçiyorum. 'Bir şey' yüzünden cehenneme gitmeleri gerekti.  Sadece cehennem tasvirini beğenmedim bu kitapta. Cehennemi daha korkunç hayal ederdim. Cynthia ve benim hayalim hiç mi hiç uyuşmuyor.

Koruyucu (5 puan) - Kutsanmış (4 puan) - Sınırsız (4 puan)



Vampir Akademisi ve Buz Öpücük için bu ay yorum yapmayacağım. Kalan 4 kitabı şubatta okuyup seri olarak yorumlamayı düşünüyorum. Zaten ilk iki kitabı geçen sene filmden önce okumuştum. Hatırlatma olsun diye tekrar okudum.


Yeni yayın oluşturmasam da hep burdayım. Her ay okuduklarımı bu şekilde yorumlamak daha kolay geliyor. Bir kitabı, seriyi çok çok seversem ya da söyleyecek çok şeyim olursa ayrı yayın hazırlarım.

Şimdilik hoşçakalın :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder