Big Red Mouse Pointer

4 Eylül 2014 Perşembe

Sıcak Bedenler - Isaac Marion


Orjinal Adı: Warm Bodies

Yazar: Isaac Marion
Çeviri: Dost Körpe
Yayınevi: Doğan Kitap
Yayın Tarihi: Mart 2011
Sayfa: 215
Puanım: 3 

Ona rastlayana kadar bir ölüydü.

"Bir zombiyi bu kadar tutkuyla sevebileceğimi hiç düşünmemiştim." 
Stephenie Meyer


Ölüyüm, ama bu çok kötü değil.

Alışmayı öğrendim. Kendimi doğru düzgün tanımadığım için üzgünüm, ama artık ismim yok. Benimkinin baş harfi "R" idi, ama artık sadece bunu hatırlıyorum. Komik, çünkü sağlığımda hep başka insanların isimlerini unuturdum. Arkadaşım "M"nin dediğine göre zombi olmanın ironik tarafı şu ki, her şey komik geliyor ama dudakların çürüyüp döküldüğü için gülümseyemiyorsun... 

Romeo'nun bir ölü, Juliet'in ise dünyanın sonunda hayatta kalmış bir avuç insandan biri olduğu bir aşk hikâyesi hayal edin… Ve insanlığı kurtaracak, bir zombiye yeniden hayat verecek kadar gerçek ve tutkulu bir aşkı...




  Filmini izlediğimde kitabı olduğunu bilmiyordum. Bilseydim izlemezdim. Bir daha böyle bir hata yapmam. İyi ki Uyumsuz'u izlememişim. Aynı şeyi onda da yaşamak istemezdim. 

  Kitabı bitireli çok oldu ama yorum yazmak bile gelmedi içimden. Sayfa sayısı az olsa da bir türlü bitiremedim. Oysaki iki günde falan biter sanıyordum. İleriki sayfalarda ne olacağını bildiğimden okurken sıkıldım. İlginç gelen bir şey yoktu. Filmden pek farklı değildi. 

 

 

(R tatlı bir zombi aslında :)


Kitabın kapağını beğenmedim. Sanki adam kızın üzerine binmiş gibi -.- Kapağa bakan biri kitap hakkında yanlış şeyler düşünür. Zombi kitabı olduğu belli değil. Erotik içerik yok. R ve Julie bir kez öpüştü o kadar. Zaten zombiler için seks imkansız bir olay. Film afişiyle basılır belki diye beklemiştim sonra unuttum. 5 lira indirimde görünce alıyım bari dedim. 


  Okuduğum ilk zombi romanını zombinin ağzından okumak -özellikle bu kendini iyileştirmek isteyen bir zombiyse- zevkliydi diyebilirim. Zombilerle tanışmam iyi bir zombiyle oldu. Zombi gibi zombilerin olduğu -nasıl oluyorsa artık- bir kitap bulsam iyi olacak. R farklı bir bakış açısı. Zaten erkeklerin ağzından anlatılan kitapları daha çok seviyorum nedense. 

Romanlarda şimdiki zamanla çekimlenen cümleler pek görmüyordum.. Geçmiş zaman vardı hep okuduklarımda. Sıcak Bedenler baştan sona "-yor" ekiyle çekimlenmiş. Bu da benim için ikinci bir ilk. Garipsedim biraz. "gidiyorum, yapıyorum, geliyoruz" gibi cümlelere alışık değilim.  Ama pek sorun olmadı. Şu an Kırmızı Eldiven'i okuyorum. O seri de erkeğin ağzından ve şimdiki zamanla anlatılıyor. Art arda bu tip romanlar okuyunca alışık hale geldim.




 Zombiler için evlenip çocuk sahibi olmak aşırı kolaymış :D R havaalanında gördüğü zombi kızdan bir sonraki paragrafta kız arkadaş, diğerinde karım diye bahsediyor. Kemikliler de bunlara iki tanecik zombi çocuk veriyor. Dırdır yapamayacak bir eş her erkeğin hayali herhalde.

"Hey Cabernet!" yazısını "Hey cenabet!" diye okuduktan sonra sorunun kitapta değil bende olduğunu düşünmeye başladım. Ama yok ya sorun kitapta.

Filmine bayılmıştım. Sıcak Kalpler ismi Sıcak Bedenler'den daha güzel uymuş bence.
Neyse.
Kitap üç bölümden oluşuyor.
İstemek , Almak , Yaşamak.
Konuyu anlatırken spoiler vermeden duramayacağım için anlatmıyorum. Bölüm başlıkları yeterli bilgiyi verir gibi.



"Dış dünyayla aramda bir boşluk var. Öyle geniş bir boşluk ki hislerim onu aşamıyor."
(R, s.17)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder