Big Red Mouse Pointer

31 Ocak 2016 Pazar

Okunanlar | Ocak 2016

Felatun Bey ile Rakım Efendi ve Sonsuzluk'u ocaktan önce okumuştum ama yorumlamamışım (tamam vurmayın :/) Kısaca bahsedip ocakta okuduklarıma geçeceğim.


 Felatun Bey ile Rakım Efendi - Ahmet Mithat: Edebiyat dersi için okuttular ve sınav olduk. Performans notlarını o sınavlara göre vermiyorlar ama ısrarla okutuyorlar gıcık oluyorum (>-<) (kabız olmuş ifade gibi dursa da sinirli ifade gibi düşünürseniz sevinirim :DD) İnce bir kitap olduğu için hemen bitti. Doğu-Batı karşıtlığı (kitabın ismindeki bey ve efendi kelimesinden bile anlaşılıyor) ve köleliğin üzerinde durulan bir kitap. Dili sadeleştirilmiş olduğu için bana akıcı geliyor ama o dönemki kelimelerle okusaydım anlamazdım. Ve bazı bölümlerde neyi kimin söylediğini anlamadım, karışıklık vardı. Hele sonunda. Jozefino ebelik mi yaptı, kendi mi doğurdu anlamadım. Türk klasiklerini merak ediyorum ama sürekli aynı konular işlendiği için artarda okumak sıkıcı olur.




13577691Sonsuzluk - Sherrilyn Kenyon: Kitabı bu anlatımla anlamak mümkün değil. O kadar karışık ki. Her türlü fantastik yaratık var içinde. Kimin ne olduğunu anlayamıyorsunuz. Ya çeviriden dolayı ya da yazarın anlatımı bu şekilde. Goodreads'te 4 puan alınca çeviriden kaynaklanmış gibi geliyor. Belki de serinin devam kitaplarında her şey anlam kazanıyordur ama bu ilk kitapla seri tutmaz. Artemis'in yerinde olsaydım ben de basmaya devam etmezdim. Neyse ki Okuoku'nun kelepir kitaplar kısmından 5 liraya almıştım da çok için yanmadı :D Eğlenceli yanları vardı ama saçma yanları daha ağır basıyordu. Konudan konuya geçtiği için ve karakterleri tam olarak açıklamadığı için kitaptan hiç zevk alamadım. (2 puan)
Yazarın Pegasus'tan basılan birkaç kitabı daha var ama anlatım tarzı bu şekildeyse onları seveceğimi düşünmüyorum.




Şimdi geçelim Ocak 2016'ya

Evrenin Ötesi Üçlemesi - Beth Revis: Allahım bu ne güzel seridir böyle. Kapakları ayrı muhteşem, kurgusu ve karakterleri ayrı muhteşem. Bu seri nasıl tutmaz hiç anlamadım. Dizisi ya da filmi yapılırsa çok güzel olurdu. Tam filmlik bir kitap. Şu ana kadar okuduğum en iyi bilim kurgu. (Çok okumadım ama olsun yine de çok iyi) Yazarın anlatımı çok güzel, her bir kitap akıcı. 6 günde bitirdim seriyi. Etkisinden birkaç gün çıkamadım. Yatmadan önce kafamda film olarak canlandırdım, senaryo yazdım falan :D Kapaklara aldanmayın, aşk üzerine kurulu değil. Amy başka seçeneği olmadığı için Çırak'la yakın olduğunu düşünüyor ama son kitapta bu düşünceden kurtulacak. (bu spoiler sayılmaz dimi?) Godspeed yaşamı çok iyi kurgulanmış, yazar lazım olabilecek her şeyi eklemiş. İnecekleri yeni dünya için daha farklı şeyler beklerdim. Korkunç ve zeki uzaylılar falan. Yine vardı bir şeyler ama umduğum bu değildi.
Her kitapta basım hatası olabilir ama Dünyanın Gölgesi'nde bu kadar çok olmasını beklemiyordum. Kurgusu mükemmel olan bir seriyi Olimpos mahvetmiş resmen. Pegasus'tan çıksaydı çok daha farklı olurdu her şey. Dr Gupta, Dr Gupra, Dr Grupta... Ne bu doktorun adı yahu? "kısa süre" yerine " kıs aşure", "Amy" yerine "Amt, May" yazmalar falan baya sinirlendim okurken. İlk iki kitaptaki Salgın Bilgesi son kitapta Veba Bilgesi olarak geçiyor. Çevirmenler böyle şeylere dikkat etmeli. Serideki en güzel kitap olabilecekken bu hatalar yüzünden kitaptan soğudum -_- 

10624624 15715657 22392156

Evrenin Ötesi (4puan)
Bir Milyon Güneş (5 puan)
Dünyanın Gölgesi (4 puan)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder