Big Red Mouse Pointer

27 Temmuz 2014 Pazar

Mim #3

Bu seferki kitaplar hakkında bilgilendirici nitelikte bir mim. Umarım kitap konusunda bir faydam dokunur :) Beni mimleyen Geveze Kitap Kurdu'na kucak dolusu sevgiler, teşekkürler :) Onun cevaplarına ulaşmak için tık tık.

Bu arada İyi Bayramlar :)

Başlayalım :)

1) Ne sıklıkla kitap okursunuz?

Yoğun olduğumda okumak isterim, boş olduğumda okumaktan kaçarım. Her türlü okuyamıyorum. Disiplin sıfır bende. Kitaplıkta bana bakarken yakalar alır okurum, rengi ya da kapağı ilgimi çeker hemen alır okurum, başka birisi okuyup önerdiyse meraktan alır okurum. Belli bir sıklık yok.

2) En sevdiğiniz yazarlar hangileri?

John Green, Kristin Hannah, Maria V. Snyder şimdilik aklıma bu kadar geldi. Cem Gülbent'in Paradokya serisini okumuştum. Şifreli falan güzel bir kitaptı. Sanırım Türk olarak PuCCa diyeceğim :) Ne yaşadıysa onu yazan, fazlasıyla samimi bulduğum bir yazar.

3) En beğendiğin kitaplar hangileri?

Ölümcül Merhamet, Açlık Oyunları,  Usta serisi vs. Kızın savaşçı karakter olduğu kitapları seviyorum. Arrow'daki Black Canary gibi olanların hastasıyım :3 Bir de Şeker Portakalı favori kitaplarımdan. 


4) Yerli / yabancı hangi yazarları tercih edersin?

Kesinlikle yabancı. Zaten ben fantastik okuyorum ve Türkler arasında fantastik yazan yok. Cem Gülbent'i buldum ve onu da okudum zaten. Türk klasikleri okulda zorla okutulduğu için pek ısınamadım o yazarlara. Türk dizileri gibi kitapların da hep klişelere dayalı olduğunu düşünüyorum. Fazla ön yargılı bir yaklaşım ama bir aşk romanı için ne kadar ilginç şeyler yazılabilir ki? Yabancı bile olsa aşk romanı okumadım daha. Cinayet ve polisiye de okumadım. Ölüm Şarkısı'nı okumuştum sadece. Ahmet Ümit önerildi. Siz ne düşünüyorsunuz?

5) Bu güne kadar en beğendiğin kitap serisi?

İpek Ongun'un Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisi. Okuduğum ilk Türk yazar da diyebilirim. İlkokulda ne okuduğumu hatırlamıyorum zaten. Neyse. Beni fazlasıyla etkilemişti. Sırf bu yüzden ben de anı defteri tutmaya başladım ama sorumsuz ve üşengeç olduğum için en son 14 Eylül 2013 tarihi atılı bir şekilde duruyor öylece :P

6) Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsınız?

Epik fantastik ^-^ BadBoy olan kitapları severdim ama son zamanlarda artınca sıkıldım. Romantizm de severim ama böyle vıcık vıcık aşk dolu olmayanları. Kişisel gelişim asla okumam. Neyse soruda hoşlandığımı sormuş hoşlanmadığımı değil.

7) En son hangi kitabı okudun?

Mekanik Kalp :) Ama yorum yazmaya üşeniyorum .s

8) Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

Pink Freud'un Sorun Bendeymiş kitabı. İlk kitabı pek sevmemiştim. Maalesef ki serinin üç kitabını da almıştım. Mecbur okuyorum. Ama ilk kitaptan daha güzel diyebilirim.

9) Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeterli mi?

Bazılarının tipi çok hoşuma gidiyor, sırf sayfanın güzelliğine bakmak için girdiğim kitap blogları var. Kıskanıyorum :3 Web tasarım işini öğrenmem lazım. Neyse. Belki yeterlidir belki de değildir. Hiç düşünmedim. Daha keşfedilmeyen pek çok blog var.

10) Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?

Nasıl anlatsam ki? Canım sıkıldığında can sıkıntımı gideren, uyuyamadığımda uykum gelsin diye okuduğum, karakterleriyle bir olduğum ve onlar için çevremdekilerle kavga edebileceğim bir şey kitap. Mesela kitaptaki erkek karaktere aşık olduysam o kitabı kimseye önermem. O da mı aşık olsun yani? O sadece benim kafasını yaşıyorum.


Çok kitap blogu var ama ben tanımıyorum bir de öyle bir sorunum var. Utangacım zaten -.- Bu nedenle aklıma gelen tek kişi Beste'yi mimliyorum: Kitap Yorumlarım

Genelde benim postlarım görülmez ama gören olur da yapmak isterse yapabilir. Link bırakın seve seve okurum. 

Ve son olarak tanışın la benimle. Çok yalnızım :(






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder